ווטסאפ - 050-8893750

מה זה JAVA SCRIPT?

מה זה JAVA SCRIPT?

אז קודם נתחיל עם ההגדרה החשובה ביותר מה היא JS ,
להלן הגדרה מילונית:
JS ( ( JAVSCRIPTהינה שפת תסריט מפורשת מבוססת אובייקטים המותאמת לשילוב באתרי אינטרנט ורצה על ידי דפדפן האינטרנט בצד הלקוח.

השפה מרחיבה את יכולות שפת התגיות הבסיסית  HTML ומאפשרת בכך ליצור יישומי אינטרנט מתוחכמים יותר.
כדי להבין את ההגדרה נתחיל מהסוף
שימו לב שעד עכשיו שלמדתם HTML ו CSS האפשרויות האינטראקטיביות היחידות שהיו לכם זה לייצר לינקים ו טפסים. אם היינו רוצים לייצר מחשבון פשוט או אפילו כפתור שאם נלחץ עליו יציג לנו באותו דף הודעה לא הייתה לנו אפשרות לכך.
וכאן JS נכנס לתמונה ובעצם מאפשר לנו להכניס מוח לאתר/אפליקציה שלנו . איך משתמשים בו בדיוק נלמד בהמשך
עכשיו נרצה להבין מה הכוונה באפלקציית "צד לקוח".
כאשר אומרים "צד לקוח" הכוונה שהקוד שרשמנו רץ על המחשב/מכשיר של המשתמש ו JS בברירת מחדל שלה הינה שפת צד לקוח (אלא אם תשתמשו בה ב NODEJS שיורחב בהמשך בחוברת על השפה).

אני דווקא אתחיל עם חסרונות העיקריים של פיתוח בצד לקוח בלבד (כדי שיהיה קל להבין מה JS בברירת מחדל שלה לא יודעת לעשות):
1. פעולות מורכבות שדורשות לוגרטמים מורכבים תלויות ביכולות העיבוד של מכשיר הלקוח ולכן צריך תמיד לדעת מי קהל היעד שבשבילו האפליקציה/אתר מפותח
2. בעיית אבטחה , אם לתוכנה שלנו נניח יש גרסת פרימיום ואם נעשה את הקידוד בצד הלקוח של מספר ה SERIAL (כמו שבעבר הייתם צריכים להקליד בהתקנה של תוכנות מייקרוסופט , אדובי ,משחקים וכו'…) לכל האקר בינוני יהיה די קל לפרוץ את הקידוד (כי התוכנה מתבצעת במחשב שלו עצמו)
3. לא ניתן (בהמשך נבין איך בכל זאת ניתן לתקשר עם שרת ) לשמור מידע בשרת/ענן ולהעביר מידע בין מחשבים, כך שאם נניח משתמש רוצה לשמור נתון מסויים בתוכנה שלנו המקיסימום שניתן לעשות זה שהמידע ישמר על המחשב שהוא עובד בו , אם הוא ינסה לעבור למחשב אחר המידע לא יוכל לעבור.

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר כדי לכתוב תגובה.

דילוג לתוכן